Jak rozwijać firmę instalującą fotovoltaikę w czasach epidemii?

img

Sytuacja epidemiologiczna powoduje zakłócenia w funkcjonowaniu każdej branży. Szczególnie mocno odczuwają ją te firmy, które polegają na kontaktach osobistych z klientami. Branża fotowoltaiki i instalacyjna niestety również odczuwa negatywnie spadek spotkań handlowych. Jak w obecnej sytuacji pozyskać klienta, zawrzeć umowę i doprowadzić kontrakt do finalizacji?

Mniej spotkań handlowych w fotowoltaice przez COVID?

Strach jaki wywołuje epidemia jest jak najbardziej uzasadniony – każdy z nas martwi się o swoje zdrowie, unika kontaktów w celu minimalizacji ryzyka zachorowania. Rozmowy osobiste z potencjalnymi klientami na instalacje fotowoltaiczne, pomy ciepła czy klimatyzacje przesuwają się w bliżej nieokreślone terminy. Funkcjonowanie przedstawicieli handlowych w takiej sytuacji nie będzie proste.

Aby wyjść naprzeciw sytuacji wprowadziliśmy do solarCRM nową funkcjonalność ofertowania klienta online. Zastosowanie w praktyce tej funkcjonalności pozwala dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów a również podpisać umowę zdalnie, bez papieru, dzięki wykorzystaniu mechanizmów podpisu elektronicznego, np. dzięki wdrożeniu podpisu z Autenti.

Jak działa zdalne ofertowanie w solarCRM?

System solarCRM posiada funkcjonalność samodzielnej budowy unikalnej strony ofertowania www, która wysyłana jest do potencjalnego klienta drogą mailową wprost z systemu. Strona www oferty zawiera wszelkie istotne informacje dotyczące instalacji, które mogą zainteresować klienta:

  • ceny modułów fotowoltaicznych
  • specyfikacja techniczne falowników i mikrofalowników
  • sposób montażu
  • rodzaj zastosowanego zabezpieczenia przeciwpożarowego
  • wskaźniki efektywności instalacji
  • wskaźniki zwrotu z inwestycji na przestrzeni kilku-kilkunastu lat
  • całkowity koszt instalacji uwzględniający otrzymane dotacje i ulgi.

Konstruując ofertę firma pracująca na solarCRM ma możliwość dodania specyficznych informacji, zdjęć, zalet czy nawet krótkiego filmu video, aby urozmaicić odbiór oferty przez klienta.

Jak klient podpisuje umowę w solarCRM?

Otóż każda oferta przesłana przez system wprost na mail klienta zawiera załączniki w postaci umowy i dodatkowych dokumentów (np. pełnomocnictw, zapisów szczegółowych dot. montowanych urządzeń). Klient już z poziomu strony internetowej może podjąć decyzję zakupową – klikając Podpisz umowę zostanie obsłużony przez zintegrowany z solarCRM system Autenti – obsługujący proces podpisu elektronicznego umowy. Umowa podpisana przez klienta, autoryzowana e-mailem ale też i SMSem jest ważna prawnie.

Zastosowanie solarCRM w procesie ofertowania i finalizacji umowy z klientami znacznie skróci czas niezbędny do podjęcia instalacji a także pozwoli ominąć obiekcje klientów spowodowane epidemią.

Jeżeli jesteś zainteresowany prezentacją – napisz do nas lub zadzwoń.

img
Katarzyna Neczaj

Specjalistka ds. produktu solarCRM, project manager, marketingowiec

Jesteś zainteresowany ofertą?

Chcesz poznać szczegóły naszej oferty? Zobaczyć demo systemu? Napisz do nas, oddzwonimy