Sytuacja epidemiologiczna powoduje zakłócenia w funkcjonowaniu każdej branży. Szczególnie mocno odczuwają ją te firmy, które polegają na kontaktach osobistych z klientami. Branża fotowoltaiki i instalacyjna niestety również odczuwa negatywnie spadek spotkań handlowych. Jak w obecnej sytuacji pozyskać klienta, zawrzeć umowę i doprowadzić kontrakt do finalizacji?
Strach jaki wywołuje epidemia jest jak najbardziej uzasadniony – każdy z nas martwi się o swoje zdrowie, unika kontaktów w celu minimalizacji ryzyka zachorowania. Rozmowy osobiste z potencjalnymi klientami na instalacje fotowoltaiczne, pomy ciepła czy klimatyzacje przesuwają się w bliżej nieokreślone terminy. Funkcjonowanie przedstawicieli handlowych w takiej sytuacji nie będzie proste.
Aby wyjść naprzeciw sytuacji wprowadziliśmy do solarCRM nową funkcjonalność ofertowania klienta online. Zastosowanie w praktyce tej funkcjonalności pozwala dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów a również podpisać umowę zdalnie, bez papieru, dzięki wykorzystaniu mechanizmów podpisu elektronicznego, np. dzięki wdrożeniu podpisu z Autenti.
System solarCRM posiada funkcjonalność samodzielnej budowy unikalnej strony ofertowania www, która wysyłana jest do potencjalnego klienta drogą mailową wprost z systemu. Strona www oferty zawiera wszelkie istotne informacje dotyczące instalacji, które mogą zainteresować klienta:
Konstruując ofertę firma pracująca na solarCRM ma możliwość dodania specyficznych informacji, zdjęć, zalet czy nawet krótkiego filmu video, aby urozmaicić odbiór oferty przez klienta.
Otóż każda oferta przesłana przez system wprost na mail klienta zawiera załączniki w postaci umowy i dodatkowych dokumentów (np. pełnomocnictw, zapisów szczegółowych dot. montowanych urządzeń). Klient już z poziomu strony internetowej może podjąć decyzję zakupową – klikając Podpisz umowę zostanie obsłużony przez zintegrowany z solarCRM system Autenti – obsługujący proces podpisu elektronicznego umowy. Umowa podpisana przez klienta, autoryzowana e-mailem ale też i SMSem jest ważna prawnie.
Zastosowanie solarCRM w procesie ofertowania i finalizacji umowy z klientami znacznie skróci czas niezbędny do podjęcia instalacji a także pozwoli ominąć obiekcje klientów spowodowane epidemią.
Jeżeli jesteś zainteresowany prezentacją – napisz do nas lub zadzwoń.
Chcesz poznać szczegóły naszej oferty? Zobaczyć demo systemu? Napisz do nas, oddzwonimy